W piątek 8 czerwca ruszyła nowa odsłona kampanii edukacyjnej Krajowego Centrum ds. AIDS „Mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)” promująca dialog międzypokoleniowy. Model kampanii w 2018 roku kładzie szczególny nacisk na promowanie dialogu międzypokoleniowego pomiędzy matkami a córkami, na temat konieczności testowania w kierunku HIV.

 

W ramach działań kampanijnych przygotowano następujące przedsięwzięcia :

  • wyprodukowano nowy spot telewizyjny z udziałem znanej aktorki Marii Seweryn;
  • opracowano nowy projekt graficzny plakatu promującego testowanie w kierunku HIV;
  • zaplanowano działania informacyjno-promocyjne w Internecie, które będą prowadzone równolegle do działań medialnych w tradycyjnych mediach (posty na Facebooku, Instagramie oraz wpisy na blogach uświadomią, dlaczego z bliskimi warto i trzeba rozmawiać o wszystkim);
  • do międzypokoleniowych rozmów o zdrowiu, w tym właśnie o chorobach przenoszonych drogą płciową takich jak HIV, będą zachęcać, m.in. spoty emitowane w tv, komunikacji miejskiej w 15 województwach, sieci kin Helios w całej Polsce oraz na portalach informacyjnych w Internecie, takich jak wp.pl, gazeta.pl, interia.pl;
  • insert do gazet regionalnych na terenie całej Polski we wrześniu 2018r., w formie zaproszeń do odwiedzenia punktów PKD (punktów konsultacyjno-diagnostycznych, w których można wykonać test w kierunku HIV anonimowo, bezpłatnie i bez skierowania).

Źródłem rzetelnej wiedzy o HIV/AIDS będzie strona kampanii: mamczasrozmawiac.aids.gov.pl.